torsdag 2 september 2010

god morgon.

Sitter här i lugn och ro och dricker morgonkaffet och kikar runt på nätet.Det blir mest facebook och titta när en efter en börjar vakna.det märks verkligen hur stort facebook har blivit med tanke på att det verkar vara det första folk kollar på morgonen,jag gav åtminstonde lillan frukost, va ute med hunden och satte på kaffe innan jag satt mig ner.
Hoppas den här dagen går fort, jag längtar så efter i morgon när jag ska få se min knodd på skärmen igen. Efter ultraljudet blir det MVC och sen
raka vägen till jobbet, men jag jobbar bara fredag och lördag och sen är det ledigt igen om inte chefen behöver mig på grillen men det återstår att se.
Senare blir det promenad mellan gärdena med min lilla Alice, om inte skördetröskorna är ute så får hon springa fritt annars blir det tyvärr i koppel då jag är livrädd för att hon ska råka ut för något, jag är lika nojig både när det gäller hunden och barnet. Även fast jag är ganska säker på att alice skulle tycka att dom är läskiga så vill jag inte ta några risker.
Alice har varit gör nöjd här ett par dar, mammas rotweiler tik har varit hemma och dom fullkomligt avgudar varandra men Alice verkar bli lite depp när hon åker.

Vart lite nöjd med mig själv igår, jag lyckades se en hel film utan att somna, men med tanke på att det nog va en av tidernas bästa film så kunde jag inte med att somna, The guardian med  Kevin costner och Ashton kutcher, för er som inte redan sett filmen så kan jag varmt rekomendera den.Den handlar om kustbevakningen och dess ytbärgare. Kevin costner spelar en mycket duktig ytbärgare som efter en tragisk olycka får uppdraget att träna upp och utbilda ytbärgaraspiranter.Det va garanterat den bästa filmen jag sett på länge och jag tvekar inte för att se den igen.



Vad utgör en bra legend? är det de den uträttat under sitt liv eller efter sin död?

Legenden säger att det bor en man i vattnet, han lyfter upp nödställda till ytan och stannar med dem tills hjälpen hunnit fram
Lite torftligt citat från filmen.Kunde inte ordagrant komma ihåg hur citatet löd tyvärr.

1 kommentar:

  1. Håller med! Filmen var riktigt grym, sett den 3 gånger tror jag haha...

    Om du inte sett "Hachiko: A dog's story", se den!!! Gråter bara jag tänker på filmen. :')

    Stor kram lycka till på mvc.

    SvaraRadera