onsdag 18 augusti 2010

Veckans bloggämne

veckans bloggämne är Musik 10 i top


  1. Metalica- nothing else mathers. Metalica va något som ofta spelades hemma när jag växte upp, min bror är ett stor metalicafan och det har smittat av sig. Älskar låten då den väcker många barndomsminnen.

  2. Ramones-Poison heart. Låten har en fruktansvärd kännsla,jag bara älskar den. Joey ramone va en outsider precis som man själv känner sig ibland.

  3. Creed- one last breath. Min sambo sedan 3,5 år tillbaka spelade den här låten för mig första gången vi träffades,jag hade aldrig hört den innan men den fastnade direkt. Det är en låt jag ofta lyssnar på när jag känner mig nedstämd och allt inte riktigt går som jag vill, när man riktigt känner att man faller hur man än försöker ta sig upp.

  4.  Crystal Shawanda - You can let go now. Låten handlar om kärleken mellan far och dotter, den påminner om min egen pappa, jag har aldrig kunnat sjunga med i låten en endå gång utan att storgråta.

  5.  Shane MacGowan- Faritale of new york. världens bästa jullåt
  6. Stonesour- through the glass. Helt fantastisk
  7. Astakask- psykopaten. Även den helt fantastisk, väldigt rå men endå vacker på något sett
  8. Tiger army- forever fades away.Ett band jag lyssnar mycket på, älskar sättet han sjunger på men specielt den här låten är superbra.
  9. Cornrlius vreesvijk- turistens klagan.
  10. The misfits-Helena. the misfits är ju helt fantastiska, ännu en grupp som min sambo lärt mig att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar