tisdag 17 augusti 2010

Varför en viss blogg? 2#

Jag hade en fråga här i bloggen om vad som får dig att stanna kvar och läsa. jag fick en kommentar med väldigt bra svar.Det jag själv måste tänka på är att infoga mer bilder i mina inlägg, något jag är fruktansvärt dålig på.

Mirka sa...


Hejsan! Vilken fin blogg du har! jag kan svara på frågorna du ställer:

1. en blogg som innehåller en bra variation av bilder och text fastnar jag för.

2. jag återvänder sällan om bloggen innehåller enbart text och spelar upp musik.

3. jag läser om det mesta men sport är inte så intressant
Tack så hemskt mycket för de fina svaren, det hjälper mycket att få reda på vad andra vill läsa om eller ogillar att läsa om.Hoppas ni gillar min nya design, tänkte det kunde vara trevligt med lite färg.

men jag tänkte också tala om vad för sorts bloggar jag gillar/ogillar när jag ändå är igång.
Vi kan börja med själva utsendet.
Färger och sånt spelar inte mig någon större roll, men något jag sällan stannar kvar och läser ii är när bloggen har en tråkig standardmall, jag vill se att folk lagt ner tid på bloggen för att jag i min tur ska ta mig tid och läsa. Det absolut värsta jag vet är när bloggen inehåller en massa blinkande bilder och smileys, känns oseriöst och barnsligt. det är okey med någon enstaka men annars hatar jag det, jag vill inte kolla på saker som glittrar, blinkar och rör sig.
Bilder spelar inte heller så stor roll bara texten är uppdelad på ett bra sätt så att det inte blir jobbigt att läsa.
Så tar vi det om inehållet.
Jag struntar helt och hållet i dagens outfit och vad kändisarna åt till middag, jag vill läsa om saker som berör eller upprör, eller ett roligt inlägg om något som inträffat.

.

1 kommentar:

  1. Du kanske skulle gilla min blogg ? Din är fin iaf =)

    www.emmgus.blogg.se

    SvaraRadera