tisdag 17 augusti 2010

Gravid och barn lista

Vad heter ditt/dina barn? Min dotter heter Melanie




När var du beräknad att föda?  Hon beräknades att kika ut den 11:e mars enligt barnmorskan och 9:e mars enligt ultraljudet




Föddes barnet/barnen på utsatt datum, om inte när?  Nej, hon valde att mysa ett par extra dagar i magen och kikade ut den 16 Mars




Hur stor var barnet/barnen vid födseln? Hon var 49 cm lång och vägde 3665g






Hur lång tid tog förlossningen? Jag fick känningar natten innan hon föddes. På morgonen den 15: mars gick jag till min ammmas arbete och kl 10.10 fick jag första värken.Jag hade regelbundna värkar direkt med 10 min mellanrum men jag var seg på att öppna mig. kl 01.50 den 16:e mars är hon född. Krystvärkarna varade i 25 min.  




Tog du någon smärtlindring? ja, lustgas, är nålrädd så jag vågade inte ta något annat.




Tog ni reda på könet? Nej, det var en överraskning. 






Hade ni bestämt vad barnet/barnen skulle heta? ja, men ångrade mig när hon kom ut, hon skulle heta Lizzeth men såg inte alls ut som någon Lizzeth så det blev en liten Melanie.




Hade du en svår graviditet? Nej det kan jag inte påstå,det var tiden först efter förlossningen som var påfrestande.




Kan du tänka dig att skaffa fler barn? ja, är gravid just nu med nummer två i vecka 18.




Har du fått några bristningar? massor, ser ut som en ödla på magen. 




Var du nervös inför förlossingen? Jag längtade något fruktansvärt men när vi väl va inne på BB så ville jag därifrån. 




Hade du några cravings? Gröna äpplen (granny smith) och så dricker jag massor av mjölk.






Hur mycket gick du upp i vikt? jag gick upp ca 25 kg. jag vägde hela 119 kg tiden innan hon föddes 




Hur länge ammade du? jag ammade i två veckor, mjölken sinade av all stress när jag fick veta att lillan ej va frisk.






Vem är barnet/barnen mest lik? Hon är mest lik mig.Hon har samma uppåtnäsa, och lika danna öron.






Vad är det bästa med att ha barn? Man får tillbaka så otroligt mycket. tänk när hon kryper upp i knät och säger mamma jag älskar dig, då brister hjärtat.




Är ditt/dina barn döpt? Ja, lillan döptes när hon va 11 månader gammal.
 
 
(frågorna är lånade från http://www.mammatillfreja.blogspot.com/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar