söndag 17 oktober 2010

Födelsekarta



I mitt förra inlägg nämnde jag att jag va nyfiken på vad det va för något vi väntade, Såg nu att jag fått en anonym kommentar med en länk till en kinesisk födelsekarta. Lite skoj trotts att jag inte alls tror på sådant. Men enligt födelsekartan så blir det en pojke, vi får se, det är ju trotts allt ett par månader kvar men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.


Denna karta tar utgångspunkt i hur gammal kvinnan var då barnet blev till och den månad då befruktning skedde.
Kartan ska vara gjort av en kinesisk vetenskapsman för 700 år sedan och hittades i en kunglig grav. Originalen finns på vetenskapsinstitutet i Peking. Det sägs att kartan ska stämma i 99 procent av fallen. Men... det är ingenting vi på Babyvärlden garanterar...

Bruksanvisning: Hitta din/din partners ålder då barnet blev befruktat på den lodräta linjen och månaden då befruktningen skedde på den horisontella. Där linjerna möts finner du barnets kön. Kom ihåg att befruktningen äger rum två veckor före förväntad menstruation, eller när det räknas att man är två veckor in i graviditeten.


http://www.babyvarlden.se/Tema/Tema-kategorier/Pojke-eller-flicka/Kinesisk-fodelsekarta/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar