måndag 18 oktober 2010

Angående Headern.



Fick positiv respons på den nya headern, tack så mycket. Och frågan hur jag gjorde så därför så lägger jag ut före och efter bilder samt en kort beskrivning på hur jag gjorde.
Från början hade jag tänkt att sno en bild med ett par ögon och redigera eftersom att jag inte hade någon bra bild på mina egna ögon men det hade ju inneburit dubbla budskap med tanke på texten i headerna:
"världen genom mina egna ögon".

Jag använder mig av bild redigeringsprogrammet GIMP

Före


Efter


Det jag har gjort med bilden va först att skära ut ögonpartiet, och sudda ut kanterna.
Sedan tonade jag ner allt förutom ögonen och gjorde "huden" slätare ( som ni ser ovan så va bilden väldigt grynig)
Så har jag även gjort ögonen skarpare och mer markerade, så har jag färglagt själva ögat och gjort dom mer framträdande.
Sedan så sminkade jag med ögonfransar (som jag har färdiga penslar inlagt i GIMP) och la även till lite rosa skugga. 
Sedan så är ju rosorna och fjärilarna in klippta och färgade samt ut tonade kanter för att headern skulle smälta ihop med den vita bakgrunden.

Som ni ser så är det väldigt stor skillnad på originalbilden och den redigerade.
Det är som rena trolleriet

2 kommentarer:

  1. Super snygg header.. vart galet sugen på att göra mig en ny...
    ska kolla på om gimp är nätt för mig =)

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygg måste jag säga "tummen upp"

    SvaraRadera