söndag 17 oktober 2010

Fler Boktips



Letar du efter en bra bok att läsa om i höst? Det vimla av både bra och dåliga böcker så jag tänkte tipsa om några fler av mina favoriter.

Flickan med de röda skorna.

. Handlar om en liten flicka som får cancer, i boken får vi följa hennes resa mot slutet. Flickan vet att hon ska dö, men hon lyser upp hela sin omgivning med sin nyfikenhet, humor och kärlek.  Detta va en bok jag absolut inte kunde lägga ner, det blev många tårar.
Måttet på ett liv är inte hur länge det levts utan hur verkligt det  har levat.



Kirre en bok om att möta, vårda och fostra trasiga barn

Min bror hade denna boken i sitt rum när vi växte upp och dum som jag var så trodde jag att det va om någon kille som spelade fotboll eller liknande. Men en dag när jag inte hade något att göra så bestämde jag mig för att läsa den, jag har nu läst om den 4 gånger, och jag skulle kunna läsa den igen trotts att jag kan i stort sett hela boken utantill.
I boken möter vi Kirre och de professionella människor inom socialtjänsten, förskolan och skolan som involveras i hans liv, och även hans fosterföräldrar. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar