torsdag 14 oktober 2010

Det är så här lycka smakar..


Pengar innebär inte lycka, men att veta att man klarar sig är en förutsättning för att må bra, slippa känna oron som det innebär att inte veta vad som händer, hur morgondagen blir och framtiden. Framtiden är aldrig något man kan veta i förväg men man kan lägga grunden för den. 

I dag är en bra dag, min sambo har fått jobb, det innebär för oss att vi inte längre behöver oroa oss för framtiden, det innebär att vi på riktigt kan planera och bygga på en framtid tillsammans. För första gången på mycket länge kan jag känna lycka och skaka av mig oron. När vi valde att bli gravida så såg inte alls läget ut så här men allt kan ändra sig fort, det har vi lärt oss, man kan aldrig planera nog bra men att allt skulle lösa sig tills våran knodd kommer va bara något jag vågade drömma om, det är nu värklighet.

Det är härligt att se min underbara man i dag, han är stolt över sig själv och det är vi andra också. Allt hårt slit har äntligen lönat sig. De som varit arbetslösa vet hur det känns när man tror att man inte duger till, det slår rejält på självförtroendet och man känner sig sämst i världen, att ha ett jobb att gå till innebär att du duger, att du är någon och att du är behövd, det är fantastiskt att se min sambos självförtroende återvända.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar