lördag 6 november 2010

Storleken har betydelse


Häromkvällen när vi skulle sova, när jag hade kurat ihop mig som bäst vid gubbens sida och lagt mitt huvud på hans arm så fick jag se något komma ner från taket. Jag som är riktigt spindel rädd såg min flyktväg (eftersom den annars skulle ha landat på mitt lår) och slängde mig över min sambo, som redan hade somnat och skrek för glatta livet, studsade upp och ställde mig på golvet. Min sambo vaknade ju självklart av att hans stora klumpiga gravida kvinna slängde sig över honom och förväntade sig det värsta. gentleman som han är så började han inställsamt att söka igenom våra sängkläder efter den jätte stora spindeln jag upptäckt, bäst för mig hade nog varit om han aldrig hittade den för när han väl fan den så fick jag erkänna att den inte alls va så stor som jag sagt, den va nämligen inte större än 1 cm, så där fick jag skämmas rejält kan jag lova, min sambo skrattade gott åt mig.

Alltså så om den hade varit stor så hade jag inte behövt skämmas ögonen ur mig, utan gubben hade förstått min panik och förmodligen tyckt lite synd om mig på kuppen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar